Geen tijd

disclaimer
links
sitemap
18 december, 2017

Waar vind je de tijd om te trainen?

En van de grootste excuses die mensen geven om niet regelmatig te trainen is het gebrek aan tijd. Vaak is het ook moeilijk om inderdaad tijd vrij te maken tussen de verplichtingen van werk en huishouden.

Bijna iedereen is vandaag de dag druk met het vervullen van hun verantwoordelijkheden, vooral als je kinderen hebt krijg je soms het idee dat je uren tekort komt. Meestal is de dag een race tegen de klok vanaf het moment dat je uit bed komt totdat je er weer in stapt. Elke dag begint deze vicueuze cirkel weer van voren af aan.

Veel mannen en vrouwen rennen 's ochtends het huis uit om maar op tijd op hun werk te kunnen komen. Daarnaast is de werkdag vaak zo druk bezet dat ze blij zijn als ze wat extra tijd kunnen vinden om te lunchen. Voordat ze het doorhebben staan ze vaak al weer in de file terug naar huis om daar de volgende taken weer op pakken.

Als je ze dan vraagt of ze wel regelmatig sporten staan ze verbaast aan te kijken alsof ze water zien branden. De meeste mensen zien het als een onmogelijke taak om naast alle verantwoordelijkheden ook nog tijd vrij te maken een paar dagen in de week om sportief bezig te zijn.

Het goede nieuws is dat ondanks je drukke schema je wel tijd vrij kan maken om een regelamtige workout uit te oefenen. Zelfs de drukste schema's geven je vrijheid om een sportieve routine toe te voegen. De voorbeelden hieronder zullen je doen inzien dat ook in jou schema nog wel tijd vrij te maken is.

Zelfs als je door het huis vliegt om zelfs de 'last minute' te doen voordat je de deur uit vliegt is er tijd. je kan tijdens het lopen door het huis lunges doen. In plaats 's ochtends de krant te lezen kan je deze tijd gebruiken om op de crosstrainer of fitness fiets te gaan zitten. Je kan zelfs wat extra gewichten mee dragen terwijl je je ochtend routine afwerkt.

In de file staan is ook een goed moment om wat oefeningen te doen. Je kan bijvoorbeeld je buik stevig intrekken, 20 seconden vasthouden en weer loslaten. Dit kan je gedurende de dag op bijna elk moment toepassen. Als je deze oefening een tijde volhoudt zul je al gauw de voordelen hiervan ervaren, je buikspieren zullen strakker en steviger aan gaan voelen. Stilstaan is het ideale moment om wat aan je dijen te doen. Druk je dijbenen stevig tegen elkaar aan, houd deze positie een paar seconden vast en laat dan weer los. Je zult versteld staan van hoeveel spieren in je benen van deze beweging profiteren van deze ene oefening.

Tijdens de pauze en lunch kan je proberen om naar de lunchroom te joggen in plaats van gewoon te lopen. Ook kan je de trap nemen in plaats van de lift. Probeer in plaats van te e-mailen naar collega's te lopen om je boodschap door te geven. Terwijl je naar ze toe loopt probeer dan in een stvig tempo te lopen. Dit lijken allemaal kleine dingen maar al deze kleine dingen worden samen bijna een complete workout.

Als je kinderen hebt die je van en naar het sporten of andere activiteit brengt, probeer dan de tussenliggende tijd op te vullen met eigen oefeningen zoals een stevige wandeling.

Schrijf je in

Ontvang GRATIS

'7 snelle en makkelijke tips voor afvallen'

Uw privacy wordt gerespecteerd