Fitheidstips

disclaimer
links
sitemap
26 juni, 2017

20 tips om fit te worden

Print ze uit en hang ze op om jezelf elke dag aan de tips te herinneren.

  1. Houd altijd een fles water bij de hand en drink hier regelmatig uit. Zorg ervoor dat je eerste keus qua drinken water is. Om variatie aan te brengen aan de smaak kan je wat citroen, limoen of wat bessen toevoegen.
  2. Zie sporten als een pleziertje en een privilege, niet als een last of taak die je nog moet doen. Denk positief over de veranderingen die het sporten met zich mee kan brengen. In plaats van obsessief met je volgende maaltijd bezig te zijn kan je beter uitzien naar je volgende sport moment.
  3. Eet uitgebalanceerde maaltijden en onthoud dat alle overbodige calorieen, ook al eet je vetarm en eiwitrijk, de overbodige calorieen zullen omgezet worden in extra lichaamsgewicht. Wat het nieuwste dieet ook zegt. Extra calorieen staat gelijk aan extra lichaamsgewicht.
  4. Vermijd te veel caffeine.
  5. Focus op korte maar haalbare termijndoelen, met de nadruk op een dagelijkse workout.
  6. Houd een eetdagboek bij van wat je daadwerklijk eet. Dit houdt ook die ene bonbon in die je snel even meepakte in de supermarkt.
  7. Introduceer een snackdag. Op deze dag mag je eten waar je zin in hebt. Maar beperk het tot 1 dag per week. Niet 1 week per maand.
  8. Probeer een gelijkgestemde te vinden. Een vriend(in), je partner. Maakt niet uit, als het maar iemand is die hetzelfde doel als jou nastreeft.
  9. Vermijd routine. Probeer regelmatig nieuwe oefeningen of andere zaken die je gemotiveerd en geinspireerd houden. Zoals nieuwe hardloopschoenen of een nieuwe cd.
  10. Lees of koop eens een fitness magazine. Bijvoorbeeld een Sport en Fitness of als je hardloopt een Runnersworld. Hierin staan veel artikelen waar je veel uit kan leren.
  11. Investeer in de juiste materialen. Een draagbare MP3 speler fitness apparatuur, een serie workout video's etc.
  12. Stel als doel om elke dag een workout uit te voeren voor 6 a 7 dagen per week. Trainen zorgt voor extra energie.
  13. Vergelijk jezelf niet met anderen. Het is moeilijk maar die het niet. In plaats daarvan probeer je eigen beste zelf te zijn.
  14. Als je een ongebalanceerd dieet volgt, probeer dit dagelijks bij te vullen met een vitamine mineralen supplement.
  15. Probeer het intensiteits niveau van je trainingen op te bouwen.
  16. Maak meteen een trainingssschema in plaats van te wachten tot je er een keer 'tijd ervoor hebt'. Als zelfs de president van Amerika elke dag tijd vrij kan maken voor een workout, dan kan jij het ook.
  17. Beweeg over de grenzen van het afvallen heen ga voor totale fitheid. Meet je succes aan de manier waarop je kleding zit en voelt. Niet op wat de weegschaal aangeeft.
  18. Houd je vast aan de gezonde maaltijden die je voor langere tijd vol kunt houden. Onthoud dat het niet uitmaakt hoeveel je traint, als je teveel calorieen binnenkrijgt zul je nooit een mooi getoned lichaam krijgen.
  19. Zorg voor genoeg slaap. Onthoud dat mensen doe regelmatig trainen sneller in slaap vallen en ook dieper slapen.
  20. Verminder je aloholinname bij speciale gelegenheden, eigenlijk moet je altijd met mate drinken.

Schrijf je in

Ontvang GRATIS

'7 snelle en makkelijke tips voor afvallen'

Uw privacy wordt gerespecteerd